Feestelijke afsluiting

Het boek Atta van Jolien Janzing heeft de Culemborgse Kinderjury bokaal gewonnen.

Het boek 'Atta' van Jolien Janzing is uitgeroepen tot het beste kinderboek door de Culemborgse Kinderjury. Donderdag 13 juni waren de juryleden en hun groep samen met de schrijver uitgenodigd voor de feestelijke afsluiting in Theater De Fransche School in Culemborg. Janzing vertelde over haar boek en uit handen van de juryleden ontving ze een speciaal ontworpen bokaal.

Mengelmeisje dat leeft in de prehistorie
Vanaf november vorig jaar heeft de Culemborgse Kinderjury negen boeken gelezen en beoordeeld. Uiteindelijk was 'Atta' de verrassende maar overtuigende winnaar. Het verhaal gaat over een mengelmeisje dat leeft in de prehistorie. Als ze haar stam kwijtraakt komt ze oog in oog met een mammoet komt te staan en dan slaat op de vlucht.

Lokale kunstenaar Carolien Weerstand
Bibliotheek Rivierenland heeft de lokale kunstenaar Carolien Weerstand gevraagd de bokaal te ontwerpen. Weerstand heeft groot interessegebied voor het klimaat en de manier hoe wij omgaan met de wereld om ons heen. Haar kunstwerk is dan ook bijna helemaal gemaakt van afval en afgeschreven boeken. Vorig jaar is deze gemaakt door de Culemborgse Jetske van Dorp en het idee is om deze bokaal jaarlijks door een lokale kunstenaar te laten ontwerpen.

De Culemborgse Kinderjury is een initiatief van Veerle Heijkoop i.s.m. de Bibliotheek Rivierenland en de Brede School Culemborg. In november start de volgende reeks. De Stichting Elisabeth Weeshuis heeft de kinderjury financieel mogelijk gemaakt.

(Bron: SRC)

Vorige