DEZE WEEK VR 12 - ZO 14 JULI

❤️ Word hartsvriend en krijg €2,50 korting op je filmkaartje!
Tot gauw in jouw theater!
> www.theaterdefranscheschool.nl/programma

VRIJDAG (EN ZO 20 JULI) 20:15 FILM THE DEAD DON’T HURT | 12+

The Dead Don’t Hurt schetst een portret van een gepassioneerde vrouw die vastbesloten is voor zichzelf op te komen in een wereld gedomineerd door meedogenloze mannen. Vicky Krieps zet een ijzersterke vertolking neer in deze feministische western geregisseerd en geschreven door Viggo Mortensen.

ZATERDAG (EN VR 19, ZO 28 JULI (TEVENS ZOMER LADIES NIGHT)) 20:15 FILM DE MOOISTE DAG | 9+

Een absolute sterrencast met onder andere Katja Schuurman, Isa Hoes, Edwin Jonker, Hajo Bruins en Frank Lammers in een verhaal vol vriendschap, drama, geheimen en romantiek in het prachtige Marokko. Van de makers van heerlijke feelgoodfilms als Just Say Yes En F*ck De Liefde!
Hit Man is een intelligente en verrassende komedie, waarin het leven van nep huurmoordenaar Gary Johnson (Glen Powell) compleet op z’n kop staat als hij plotseling verliefd wordt op één van zijn potentiële klanten.

ZONDAG - vananavond geen voetbal maar film 😄 (EN VRIJ 26 JULI) 20:15 EZRA  | 12+
Wanneer stand-upcomedian Max geconfronteerd wordt met een belangrijke beslissing over de toekomst van zijn autistische zoon Ezra, besluit hij hem mee op roadtrip te nemen van New York naar Los Angeles.

ZATERDAG & ZONDAG TOFFELDAGEN
Zaterdag Fransche School i.s.m. de Gelderlandfabriek - met dank aan Cultuur Culemborg:

Resto la table: De onhandige ober Martin werkt bij Resto La Table. Zoals elke ochtend gaat hij naar zijn werk. Hij veegt de vloer, wast de laatste vuile glazen van de dag ervoor en begint de tafel te dekken. Maar vandaag heeft hij een probleem: de tafel protesteert! De tafel wil niet gedekt worden. Alles wat op tafel wordt gezet, wordt onmiddellijk door de tafel afgewezen. Martin is namelijk iets belangrijks vergeten, iets wat de tafel absoluut nodig heeft. Een gevecht tussen ober en tafel begint. En het restaurant gaat al bijna open… Zal Martin op tijd doorkrijgen wat hij is vergeten? Mevrouw, mijnheer, van harte welkom in RESTO LA TABLE!

Springtime:
Een over-the-top romantische komedie in de traditie van de stomme film. Een man en een vrouw hangen aan roestige stalen veren. Daardoor zijn ze beperkt in hun bewegingen, maar binnen de beperking zijn de mogelijkheden onbeperkt. In deze 20 minuten durende voorstelling stapelen de clichés zich op tot een tragikomisch liefdesverhaal. Van eerste ontmoeting tot ‘en ze leefden nog lang en gelukkig. Een spectaculaire beeldende voorstelling zonder tekst, voor publiek van alle leeftijden.

Tot gauw in jouw theater!
www.theaterdefranscheschool.nl/programma

Fijne zomer!