DEZE WEEK DI 14 - ZA 18 MEI

❤️ Word hartsvriend en krijg €2,50 korting op je filmkaartje!

Tot gauw in jouw theater!
www.theaterdefranscheschool.nl/film

DI 14 MEI 20:15 LADIESNIGHT: ANYONE BUT YOU | 12+
In de komedie Anyone But You lijken Bea (Sydney Sweeney) en Ben (Glen Powell) het perfecte stel, maar na een geweldige eerste date gebeurt er iets waardoor hun vurige aantrekkingskracht afkoelt tot het vriespunt – totdat ze onverwachts met elkaar worden opgezadeld op een bruiloft in Australië. En wat doen twee volwassen mensen dan? Net doen alsof ze een stel zijn natuurlijk.

WO 15 MEI 20:15 MILLER’S GIRL | 12+
Wanneer de getalenteerde en rebelse studente Cairo Sweet (Jenna Ortega) een schijnbaar onschuldige schrijfopdracht van haar charmante leraar Jonathan Miller (Martin Freeman) aanneemt, raken ze verstrikt in een web van geheimen en verlangens. De grens tussen de docent en de 18-jarige studente vervaagt als ze worden geconfronteerd met onverwachte wendingen bij het gecompliceerde project.

DO 16 MEI 20:15 LEIDS CABARET FESTIVAL FINALISTENTOUR
Ontdek de nieuwe lichting cabaretiers tijdens de Finalistentour van het Leids Cabaret Festival.
Met een juryprijs, publieksprijs óf studentenprijs op zak doen de finalisten David Linszen, Tim Kroezen en Said El Hassnaou de finale dubbel en dwars over.  Zonder stress en blinde paniek deze keer, maar met extra veel plezier!
Enkele oud-finalisten zijn: Najib Amhali, Lebbis & Jansen, Paulien Cornelisse, Wim Helsen, Micha Wertheim, Tim Fransen, Katinka Polderman.

VR 17 MEI 21:00 BUITENBIOS WERK AH SPOEL: COUP DE CHANCE | 9+
Coup de chance gaat over de grote invloed die toeval en geluk hebben op ons leven. Fanny (Lou de Laâge) en Jean (Melvil Poupaud) lijken het ideale koppel: ze zijn succesvol in hun werk, wonen in een appartement in een van de mooiste wijken van Parijs en ze lijken nog net zo verliefd als wanneer ze elkaar ontmoetten. Maar wanneer Fanny bij toeval haar vroegere middelbare schoolvriend Alain (Niels Schneider) tegenkomt, komt haar wereld op zijn kop te staan. Ze zien elkaar snel weer en hun relatie wordt meer en meer intiem...

ZA 18 MEI DE VROUW DIE KEUZES DURFDE TE MAKEN: ELIZABETH V THURINGEN
door Peter Vermaat en Emma van Dobben

Georganiseerd door Walburg Inspireert. Een theatrale, poëtische en muzikale vertelling over het leven van Elisabeth van Thüringen, een landgravin die minderzuster werd. Peter Vermaat (spokenword performer, dichter en verteller) vertelt haar levensverhaal, bijgestaan door zijn maskers en levensgrote poppen, én door Emma van Dobben, die als troubadour op trommel, eenhandsfluit, lier, rebec en draailier de middeleeuwen laat herleven.

Tot gauw in jouw theater!
>  www.theaterdefranscheschool.nl/programma

DEZE WEEK DI 21 - ZO 26 MEI