DEZE WEEK DI 21 - ZO 26 MEI

❤️ Word hartsvriend en krijg €2,50 korting op je filmkaartje!

Tot gauw in jouw theater!
> www.theaterdefranscheschool.nl/film

DI 21 MEI 20:15 DE TERUGREIS | 9+
Jaap is al bijna 50 jaar samen met Maartje. Waar de nukkige Jaap niet veel zin meer heeft om dingen te ondernemen, zit de soms wat verwarde Maartje nog vol levenslust. Als het echtpaar een brief ontvangt van een oude vakantievriend, laat Jaap zich met gepaste tegenzin overhalen om hem op te zoeken in Zuid-Europa. Zoveel jaar later reizen de twee in hun oude auto door een totaal veranderd Europa; kibbelend, maar ook de ene herinnering na de andere ophalend.

WO 22 MEI EN ZO 26 MEI 20:15 AMA GLORIA | AL
De zesjarige Cléo (Louise Mauroy-Panzani) groeit op in Parijs. Sinds haar geboorte wordt ze opgevoed door de Kaapverdische Gloria, terwijl haar alleenstaande vader zelden thuis is. Cléo en Gloria zijn onafscheidelijk. Tot Gloria een telefoontje krijgt van haar familie en ze dringend terug naar huis moet om voor haar eigen kinderen te zorgen. Als Cléo de zomer bij Gloria in Kaapverdië mag doorbrengen, vormen deze maanden hun laatste herinneringen samen.

DO 23 MEI 19:30 LEZING DE STOOMTRAMLIJN VAN TIEL NAAR CULEMBORG | VOET VAN OUDHEUSDEN
door Vic Ritchie en Hugo Eigenraam
Op 17 november 1906 was het eindelijk zover. Na 25 jaar onderhandelen wordt de stoomtramlijn Tiel – Buren – Culemborg (TBC)  geopend. De verbinding was van belang voor de hele regio. De verwachtingen waren hoog gespannen.
Aanmelden is niet nodig. De lezing is gratis toegankelijk voor iedereen. Maar let op! VOL = VOL.

VR 24 MEI 21:15 BUITENBIOS WERK AH SPOEL LES MISERABLES | 12+
Een spectaculaire interpretatie van Victor Hugo’s epische vertelling (2012 - re-relase in 2024).
Les Misérables speelt zich af in het 19e eeuwse Frankrijk en vertelt het verhaal van ex-gevangene Jean Valjean (Hugh Jackman)
LValjean wordt tientallen jaren achtervolgd door de meedogenloze agent Javert (Russell Crowe) na zijn voorwaardelijke vrijlating. Het leven van Valjean verandert voor altijd wanneer hij de zorg op zich neemt van Cosette (Amanda Seyfried), de dochter van de alleenstaande moeder Fantine (Anne Hathaway).

ZA 25 MEI 20:15 THE FALL GUY | 12+
Hij is een stuntman en net als ieder ander in de stuntwereld blazen ze hem op, schieten ze hem neer, laten ze hem crashen, smijten ze hem door ramen heen en laten ze hem van de hoogste constructies vallen. En dat allemaal voor ons vermaak. Na een ongeval dat hem bijna zijn carrière heeft gekost, moet de onbezongen held een vermiste filmster opsporen, een samenzwering onthullen en zijn grote liefde zien terug te winnen, terwijl hij ook nog gewoon zijn werk moet doen. Dat kan bijna niet goed gaan.

ZO 26 MEI 10:00 DON & DJ VRIENDEN VOOR HET LEVEN | 6+
Don is het zat om dag in dag uit de kluns te moeten spelen. Hij droomt ervan om voor één keer de echte held te zijn en verzamelt al zijn moed bij elkaar om het theater te verlaten en op ontdekkingsreis te gaan in de grote wereld. Onderweg ontmoet hij DJ Doggie Dog, een verlaten knuffeldier die rapper wil worden. Het is het begin van een fantastisch avontuur en een bijzondere vriendschap in het hart van New York City. Hun missie is om van hun dromen werkelijkheid te maken: zelfs de kleinste personages kunnen heldhaftige rollen spelen! Van de makers van Toy Story.

Tot gauw in jouw theater!
>  www.theaterdefranscheschool.nl/programma

Vorige