DEZE WEEK DI 28 - ZO 2 JUNI

DEZE WEEK DI 28 MEI - ZO 2 JUNI

❤️ Word hartsvriend en krijg €2,50 korting op je filmkaartje!

Tot gauw in jouw theater!
> www.theaterdefranscheschool.nl/programma

DINSDAG & DONDERDAG 20:00 EEN | TOM JASPERS
Een muzikaal en theatraal programma over discriminatie en racisme in Culemborg, van ELK Welzijn.
“Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie (..) op welke grond dan ook, is niet toegestaan.” Artikel 1 van de Nederlandse grondwet. ElkWelzijn vroeg theatermaker Tom Jaspers om een voorstelling te maken over discriminatie en racisme in Culemborg.De afgelopen weken heeft Tom vele mede-Culemborgers gesproken over hun persoonlijke ervaringen met discriminatie wegens o.a. afkomst, religie, huidskleur, gender, geaardheid en/of armoede. Audiofragmenten uit deze interviews verwerkt Tom met muziek en poëzie in EEN: een muzikaal en theatraal programma door acteur Jonata Taal en muzikante Petra Ball, waarbij het publiek uitgenodigd wordt om samen met hen in gesprek te gaan.

WOENSDAG 20:00 JAZZ JAM SESSIE
Spontaan swingende jazz in onze Foyer: kom mee spelen, kom luisteren!
In de Culemborgse jazz jamsessie kan iedereen meespelen of zingen die dat wil. De sessie wordt afgetrapt door een bestaande jazz formatie, met op 29 mei Connie van Koningsbrugge uit Beusichem met haar formatie!
Wil je meespelen? meld je bij een van de sessieleiders tijdens de jamsessie: Sjoerd van Schriek of Ger de Kok.

VRIJDAG 21:30 BUITENBIOS: JEAN DU BARRY
LOKATIE: WERK AH SPOEL
Door haar schoonheid en charme lukt het een jonge vrouw aan de arbeidersklasse te ontsnappen en een belangrijke plek in het hof van Lodewijk XV te verwerven.
Als vrouw uit de arbeidersklasse snakt de jonge Jeanne Vaubernier naar een hogere status, een haast onmogelijke droom die toch uitkomt door haar charmes; stapje voor stapje lukt het haar de sociale ladder te bestijgen. Wanneer ze koning Lodewijk XV ontmoet, is het liefde op het eerste gezicht. Ze wordt zijn courtisane. Een schandaal in Versailles, want niemand wil een straatmeisje aan het hof. Openingsfilm van het Filmfestival van Cannes (2023). Met o.a. Johnny Depp.

ZATERDAG 20:15 BACK TO BLACK | 12+
Back to Black is een ode aan één van de meest iconische muzieksterren van de 21e eeuw: Amy Winehouse. De film bevat veel van Amy's hits en focust op haar buitengewone genialiteit en de humor en eerlijkheid waarmee ze alles wat ze deed, doordrenkte. Back to Black vertelt Amy Winehouses levensverhaal, van haar opvoeding en bruisende jaren in Londen tot haar intense reis naar wereldwijd succes, maar laat ook de donkere kant daarvan zien.

ZONDAG 11:00 HÉ, WIE ZIT ER OP DE WC? 2 t/m 6 jaar
10:00 DOE MEE!
Wie kent ze niet? De hilarische prentenboeken Hé, wie zit er op de wc? en Retteketet! We gaan nog niet naar bed! van Harmen van Straaten. Twee boeken vol humor waarin een jongetje ons meeneemt in zijn wereld van knuffels, die heel nodig naar de wc moeten en allerlei gekkigheden verzinnen om maar niet naar bed te hoeven. Schaap en Neushoorn spelen tikkertje, Nijlpaard glijdt van de trapleuning af en landt precies op tijd in bad voor het ‘Spetterde- Spat-gevecht’ van Haas, terwijl Leeuw en Krokodil alvast beginnen met verstoppertje. En dat terwijl het jongetje juist wil slapen! En wie zit er toch de hele tijd op de wc?

Tot gauw in jouw theater!
>  www.theaterdefranscheschool.nl/programma

Theater Programma 2024 - 2025 online!

FILMS JUNI