DEZE WEEK WO 26 - ZO 30 JUNI

❤️ Word hartsvriend en krijg €2,50 korting op je filmkaartje!

Tot gauw in jouw theater!
www.theaterdefranscheschool.nl/programma

WOENSDAG en ZONDAG 20:15 MARIA MONTESSORI | 12+
Maria Montessori vertelt het indrukwekkende verhaal van een vrouw die haar tijd ver vooruit was: Maria Montessori streed voor haar nieuwe onderwijsmethode in een tijd die werd gedomineerd door mannen. In Rome, begin 20e eeuw, ontmoet Maria Montessori de succesvolle Franse courtisane Lili d’Alengy. Lili is Parijs ontvlucht om haar reputatie te beschermen, toen de leerstoornis van haar dochter aan het licht dreigde te komen.

DONDERDAG 20:15 THE MOVIE TELLER | 12+
Een jonge vrouw gebruikt haar talent als verhalenverteller om de magie van de beelden die ze in de bioscoop heeft gezien te delen met de arme inwoners van een mijngemeenschap in de Chileense woestijn.
De Movie Teller is een film over de liefde voor film. Er komen dan ook heel wat filmklassiekers langs in THE MOVIE TELLER, waaronder SPARTACUS, THE APARTMENT, LES PARAPLUIES DE CHERBOURG, THE MAN WHO SHOT LIBERTY VALANCE en FROM HERE TO ETERNITY.
MAX ⭐️⭐️⭐️⭐️ Nederlands Dagblad ⭐️⭐️⭐️⭐️ Het Parool “Een ode aan de film

VRIJDAG 20:30 FRANSCHE ZOMER ah SPOEL - ALLES IS NOG MOGELIJK ⭐️UITVERKOCHT⭐️
Lokatie: Amfitheater Werk aan het Spoel
Yentl en de Boer komen naar Culemborg om hun tienjarig jubileum met hun nieuwe album 'Alles is nog mogelijk' te vieren!
Dit wordt een exclusieve avond met band en de beste liedjes van dit heerlijke cabaretduo.

ZATERDAG 20:15 DE TERUGREIS | 9+
Jaap is al bijna 50 jaar samen met Maartje. Waar de nukkige Jaap niet veel zin meer heeft om dingen te ondernemen, zit de soms wat verwarde Maartje nog vol levenslust. Als het echtpaar een brief ontvangt van een oude vakantievriend, laat Jaap zich met gepaste tegenzin overhalen om hem op te zoeken in Zuid-Europa. Zoveel jaar later reizen de twee in hun oude auto door een totaal veranderd Europa; kibbelend, maar ook de ene herinnering na de andere ophalend.

ZONDAG 11:00 FRANSCHE ZOMER ah SPOEL - ANANSI DE SPIN | 4+
Lokatie: Amfitheater Werk aan het Spoel
Een wonderlijke, muzikale voorstelling, gebaseerd op het gelijknamige prentenboek van Iven Cudogham.
Anansi heeft de lekkerste banaantjes ooit in een boom zien hangen. Hij klimt helemaal naar boven en dan… worden ze zo onder zijn neus weggekaapt door de sterke, grote Olifant. Anansi kan het niet laten, hij daagt haar uit voor een potje touwtrekken. De winnaar krijgt lekker fruit. Daar zegt Olifant geen nee tegen, ze is immers de sterkste van het woud. Maar Anansi heeft natuurlijk alweer een slim plannetje bedacht om iedereen op het verkeerde been te zetten.

Tot gauw in jouw theater!
www.theaterdefranscheschool.nl/programma

Theaterkrant seizoen 24-25!